Reisimpressies Randonneur 2008 en 2009

2009

Organisatie was perfect!  (Saint Jean Pied-de-Port — Girona)

We zijn weer thuis na een geweldige vakantie op de tandem !
Vanmiddag thuis gekomen, na een vlotte vlucht vanaf Girona, fietstransport zonder problemen.
We hebben een heerlijke vakantie gehad, een sportief hoogtepunt voor dit jaar! We hebben zeker wel eens moeten ploeteren, de eerste helling op een dag gaat wel, maar een tweede in de middag kon best wel eens zwaar zijn! Maar toch, als je dan weer boven bent, gedouched en een drankje hebt genuttigd voel je jezelf weer een nieuw mens.
Organisatie was perfekt, overal stond men klaar als we als reservering ‘Col d’Extrême’ opgaven, het verschil in de diverse lokaties is geweldig, soms heel luxe, soms redelijk primitief.
Met vriendelijke groet,

Saint Jean-Pied-de-Port – Girona , september 2009
Brigitte en Dick, Zoetermeer

2008

Super! (Pays Cathare – Catalunya)

Inderdaad zijn wij veilig en wel teruggekomen in Nederland.
Onze fietsvakantie is heel goed bevallen. We hebben geen last gehad van ziekte of fietspech, en ook niet van slecht weer. Daarmee hebben we dus geluk gehad!
In principe vonden we alle accomodaties prima en ook heel prettig dat we overal verwacht werden. Sommige dagen waren zware fietsdagen en dan is het heerlijk om zo attent en vriendelijk ontvangen te worden. Ook hadden we regelmatig het idee dat we de beste plekken van de hele accomodatie kregen…. (!).
Erg indrukwekkend vonden we het meer bij de refugi Malniú, dat nog weer ietsje hoger lag dan de berghut en waar we nog naar toe zijn gewandeld. En ook dat de koeien door het raampje van de accomodatie naar binnen keken terwijl we aan het ontbijt zaten. Alsof ze vroegen "smaakt het jullie net zo goed als ons?".
Qua fietsroutes zijn we niet teleurgesteld. We hebben hele mooie tochten gemaakt.
Een van de mooiste stukjes vond Nienke het onverharde stuk op dag 15 van Notre Dame du Coral naar Mas-Pagris (het gebied met die grote hoeveelheid vlinders) & op de laatste dag het stuk door de Gorges de Galamus.
Voor mij (Mello) waren de mooiste dagen de route naar Malniú. Zeker zo mooi vond ik de tocht naar Castellar de n'Hug over de Coll de la Creueta. Indrukwekkende bergen en prachtige vergezichten.
Wanneer je vraagt welke accomodatie we het gezelligst vonden moeten we volmondig zeggen: bij Philippe en Sandra. Ontzettend aardige, hartelijke mensen. We hebben daar echt genoten.

In het kort; supervakantie, superroutes, supermensen & super geregeld!

Mello Havinga en Nienke Paans, Wildervank
september 2008

Geweldige vakantie (west – oost)

Bedankt voor de geweldige vakakantie. Danzij (of ondanks) het af en toe slechte weer hebben we onszelf overwonnen. Tijdens het fietsen liep ik soms te mopperen, maar nu al ben geweldig trots op wat ik gepresteerd heb. En buiten dat was het ook afwisselend, ruig, heftig en vooral prachtig mooi!
We hebben veel beleefd: mooie dorpjes, steile straatjes, lekker eten (menu del dia), hartelijke mensen. Onze gastheren/-vrouwen doen jullie ook de groeten. Col d'Extrême wordt alom gewaardeerd.
In Linas de Broto heeft men speciaal voor ons de verwarming aan gedaan, waardoor we 's avonds in een heerlijk warm bed konden stappen.
We dorsten niet door de Añisclo Cañon, omdat er stenen op de weg lagen; achteraf gezien had het toch goed gekund. Bij Sant Joan l'Erm kregen we de groeten van Miquel en in Tuixent konden we heerlijk uitrusten. Dit is echt een heel mooi, rustig dorp met een prima overnachtingsadres. In Mas la Bauma hebben we de logeerkamer gebruikt, omdat het daar regende. We hebben hier heerlijk geslapen en het erg gezellig gehad. In Mas-Pagris aten we aan een lange tafel samen met de andere gasten, wat erg leuk was. Het leek hier wel of wij de mooiste kamer kregen! Céret is een mooi oud stapje met museum; vervolgens via een alternatieve route (via de Col de Llauro en de Col Fourtou) naar Valmanya. Hier nam Bernadette ons mee naar Baillestavy om daar te gaan dineren. Echt lekker en zeer sympathiek.
Verder liep ook alles gesmeerd.
Van iedereen krijgen jullie de groeten, maar vooral van ons!